Głównym powodem zmiany programu było to, że szukaliśmy możliwości pracy zdalnej. Niestety poprzedni program nam tego nie udostępniał, ponieważ była to przypisana licencja do danego stanowiska komputerowego. I tak naprawdę praca z kartoteką pacjenta mogła się odbywać wyłącznie w trakcie pracy gabinetu. Kolejnym powodem dla którego zmieniliśmy chcieliśmy zmienić program była kwestia obsługi serwisowej, bardzo często pojawiające się błędy. Po zgłoszeniu musieliśmy czekać przez kilka dni a nawet tygodnie na ich rozwiązanie. W obecnej sytuacji wygląda to dużo dużo sprawniej.
Główną obawą była kwestia przeniesienia bazy danych pacjentów czy te dane zostaną w pełni zachowane i czy dostęp do nich będzie tak samo łatwy jak w poprzednim programie, czy nie będzie tutaj jakichś braków z poprzedniej dokumentacji.
Po wprowadzeniu programu IQ Dental zauważyliśmy olbrzymią zmianę chociażby w tej kwestii, że program pozwala nam dużo lepiej komunikować się zarówno z pacjentami jak i wewnątrz zespołu. Program pozwala dużo sprawniej prezentować plany leczenia pacjentom dzięki fajnym wizualizacją, które są wbudowane w możliwość programu. Pozwolił nam to na czym mi bardzo zależało na dużo lepszej komunikacji wewnątrz zespołu. Większość danych pacjentów obecnej sytuacji mamy zcyfryzowanych. Brakowało nam tylko miejsca, w którym moglibyśmy tymi wszystkimi danymi zarządzać i w ten sposób prowadzić nawet zdalne konsultacje między specjalistami udostępniając im całą bazę a nawet tworząc wewnątrz programu zadania przypisane do danego lekarza. Dzięki temu oszczędzamy czas lekarzy i przyspieszamy pewne procesy diagnostyczne. Właśnie dzięki tej możliwości.
Osobiście bardzo pozytywnie oceniam całą współpracę z supportem IQ Dental. Dotyczy to zarówno takich drobnych pytań, które pojawiają się w trakcie wdrażania i pracy nad w programie. Dzięki funkcji Help Desk ta odpowiedź jest praktycznie natychmiastowa. Natomiast drugim aspektem bardzo pozytywnym dla mnie jest to, że program jest bardzo rozwojowy i cały support jest bardzo otwarty na pewne uwagi odnośnie dalszego rozwoju programu, co pozwala nam też na tym etapie troszeczkę dostosować ten program pod nasze indywidualne potrzeby.
Osobiście każdej osobie, każdej placówce, która planuje wejść w elektroniczną ewidencję medyczną bądź planuje zmianę obecnego systemu poleciłbym program IQ Dental.
W pewnym momencie coraz bardziej narastała ilość dokumentacji papierowej. Po kupowaniu kolejnych szafek na tą dokumentację zdecydowaliśmy się, że trzeba usprawnić pracę. Pomyśleliśmy o elektronicznej dokumentacji, ale takiej która ułatwiałaby pracę a nie utrudniała, żeby po prostu nasz work flow był w dalszym ciągu tutaj zachowany. W zasadzie przed wyborem programu przeanalizowałem sporą część rynku programów i na początku zadałem sobie pytanie czy chciałbym aby to była dokumentacja stacjonarna instalowana na komputerze czy może czy po prostu online w chmurze. Z każdym z tych rozwiązań wiążą się pewne zalety i wady. Po analizie doszedłem do wniosku, że jednak o wiele lepsza będzie dokumentacja utrzymywana w chmurze. Wiąże się to z tym, że w przypadku gdybyśmy chcieli choćby skorzystać z innego komputera czy rozbudować w jakiś sposób stanowiska komputerowe musielibyśmy tutaj korzystać albo z pomocy informatyków albo po prostu dodatkowe instalacje programu przeprowadzać. W przypadku programu w chmurze mamy to wszystko po prostu załatwione. Odpalamy na dowolnym systemie operacyjnym i mamy dojście na dowolnym stanowisku do dokumentacji. W przypadku jakiejś awarii komputera czy jakiejś potrzeby dojścia do tej dokumentacji w innym miejscu również nie stanowi to żadnego problemu również z urządzeń mobilnych. Także tutaj zdecydowaliśmy się na rozwiązanie chmurowe. Jeśli chodzi o IQ Dental to kilka zalet. Przede wszystkim pojawiła się mianowicie bardzo przejrzysta oferta. Jeżeli chodzi o konkurencyjne firmy, żeby uzyskać właściwą funkcjonalność okazało się, że trzeba było dokupować kolejne moduły. W przypadku IQ Dental w zasadzie wszystkie możliwości mamy dane, sami sobie wybieramy te, które chcemy, które są nam potrzebne, z których chcemy po prostu skorzystać. W miarę upływu czasu pojawiają się konieczności jakiś nowych funkcjonalności i w tym przypadku IQ Dental zapewnia taką możliwość. Sam miałem możliwość zgłoszenia kilku uwag, które dość szybko zostały do oprogramowania zaimplementowane. I przede wszystkim tutaj wierzę, że w dalszym ciągu ten program będzie rozwijany i będzie udoskonalany.
Mieliśmy kilka obaw. Wszystkie te obawy udało mi się wyeliminować po okresie testowym. Kupując program w zasadzie nie miałem większych wątpliwości. W trakcie okresu testowego sprawdzałem różne funkcjonalności programu. Oczywiście wtedy kilka funkcji wydawało się, że mogłyby być lepiej wykonane. W trakcie już użytkowania programu one zostały poprawione, co należy uznać za bardzo dużą korzyść, ponieważ zespół IQ Dental cały czas pracuje nad tym programem i jest on coraz lepszy. Szczególnie w czasie okresu testowego zaciekawiła mnie funkcja liczenia rentowności procedur. Wiele razy próbowałem to sam liczyć używając arkuszy Excela. Było to dosyć czasochłonne, wymagało wprowadzenia wielu danych w programie. W IQ Dental okazało się że jest taka funkcja wbudowana. Można obliczyć sobie w dość łatwy sposób wprowadzając dane finansowe do programu ile dana procedura przynosi zysku lub też czy przypadkiem nie przynosi strat. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu okazało się iż część procedur, które mieliśmy delikatnie mówiąc nie wpływała korzystnie na finanse firmy. W związku z tym już w okresie testowym zdecydowałem się zmodyfikować nieco cennik i okazało się, że przyniosło to wymierne korzyści. Obecnie od czasu do czasu też korzystam z tego modułu celem sprawdzenia i aktualizacji jak obecnie w czasie zmieniających się cen wszystkiego ta rentowność poszczególnych procedur wygląda. Bardzo ułatwia to taką ocenę.
Przede wszystkim nie musimy docierać za każdym razem do papierowej dokumentacji więc możemy szybciej rozpocząć wizytę. W pewien sposób też program tutaj dyscyplinuje do wypełniania tej dokumentacji medycznej na bieżąco, ponieważ powinno się to odbywać w trakcie wizyty. I też tutaj jest to zapewnione, ponieważ wizytę otwieramy i zamykamy w momencie kiedy pacjent jest w gabinecie, kiedy ta wizyta jest przeprowadzana.
Program bardzo ułatwia wpisywanie również procedur typu ICD 9 ICD 10 ponieważ wiele z tych procedur jest dodawanych automatycznie. Skąd stąd jest skrócenie czasu wpisów. Dodatkowo możemy jeszcze używać szablonów opisów, które też również znacząco skracają opisywanie wizyty.
Współpraca jest bardzo dobra w każdym momencie, kiedy przychodzi mi do głowy jakiś pomysł. Dzieliłem się tymi pomysłami z zespołem. Nie byłem wcale przekonany, że akurat wszystkim mogą się spodobać. Jednak kilka z nich zostało wprowadzonych co mnie bardzo cieszy. Dodatkowo w przypadku programu kiedy na początku mieliśmy trudności z obsługą wystarczyło wykonać jeden telefon i w zasadzie taka pomoc była na bieżąco udzielana.
Zdecydowanie polecam. Jeżeli chodzi o grupę docelową to mamy duże kliniki i takie mniejsze kameralne gabinety tak jak mój. Akurat w naszym przypadku myśląc o dalszym rozwoju też chciałem żeby ten program mógł jednocześnie tutaj z nami odpowiednie funkcjonalności dodawać. I w przypadku IQ Dental jest możliwość korzystania z tego w tej części oprogramowania, którą się chce wykorzystać. Także tutaj w tym przypadku jesteśmy bardzo bardzo zadowoleni.