Kilkufotelowa praktyka

Nazywam się Katarzyna Magdzik, pracuję w gabinecie stomatologicznym Dental Care w Tychach. Jestem managerem oraz higienistką stomatologiczną.

Dlaczego chcieliście zmienić dotychczasowy program?

Tak szczerze to tak naprawdę zaczęliśmy poszukiwania w związku ze zmieniającymi się przepisami prawa. Obowiązek prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej traktowaliśmy początkowo jak obowiązek. Przykry obowiązek bo dużo łatwiej było nam wszystko odnotować w kartotece w wolnym czasie w pracy w gabinecie. Natomiast okazało się, że elektroniczna dokumentacja usprawniła pracę całego gabinetu, całego zespołu dużo łatwiej i klarownie wszystkie wizyty zaczęły być przedstawiane. Również pacjenci mogli mieć w to wgląd.

Przed jakimi obawami mierzyliście się przed przystąpieniem do IQ Dental?

Jak każda placówka mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami i obawami związanymi przede wszystkim z bezpieczeństwem danych. Jednak dane są przechowywane na serwerach zewnętrznych. Nie są u nas w gabinecie co wydawało nam się początkowo być dużym problemem. Natomiast firma zapewniała nas, że dane są przechowywane w odpowiedni sposób na odpowiednich serwerach w różnych miejscach i są gromadzone w jednym miejscu. Pokazali nam wszystkie swoje badania dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych. Dzięki temu skłonili nas ku temu, że zaufaliśmy im. Nie żałujemy tej decyzji do dnia dzisiejszego. 

Czy widzicie jakieś korzyści po wdrożeniu IQ Dental?

Widzimy same korzyści płynące ze zmiany oprogramowania w gabinecie. Zarówno widzą je nasi lekarze, którzy kartoteki mogą prowadzić w sposób ułatwiony. Wszystko jest bardzo czytelne i klarowne. Nie ma konieczności szukania gdzieś w kartach papierowych opisów z ostatnich wizyt, gdyż wszystko jest widoczne w jednym miejscu. Higienistki przeprowadzające instruktaże higieny korzystają z pomocy filmików zamieszczonych w programach i pokazują pacjentom korzyści płynące z dbania o higienę jamy ustnej. A rejestracja, ta chyba wychwala ten program najbardziej. Ma w końcu ułatwione zadanie w poszukiwaniu wolnych terminów dla pacjenta. Higiena pracy, przejrzystość grafików jest fenomenalna w tym oprogramowaniu. 

Jak ocenianie współpracę z zespołem IQ Dental?

Zespół IQ Dental zajął się nami od samego początku. Nie była to tylko i wyłącznie sprzedaż oprogramowania lecz cała opieka i wdrożenie tego oprogramowania w naszej klinice, co nie było łatwe. Pracujemy z czternastoma lekarzami w czterech gabinetach codziennie od 8 rano do 20-21 więc czasu mamy niewiele. W weekendy pracujemy również więc zarówno od nas jak i od firmy IQ Dental wymagało to wielu poświęceń i różnych dziwnych godzin pracy. Sprostali zadaniom w stu procentach do tej pory a pracujemy z systemem od roku. Możemy liczyć na ich pomoc w momencie kiedy zapomnimy gdzie jakiś mały szczegół został ukryty. Bardzo polecam współpracę z całym Help Deskiem. 

Czy polecicie IQ Dental innym gabinetom stomatologicznym?

Jeżeli macie ochotę na to żeby wasza praca w końcu stała się bardziej wydajna lepsza i przyjemniejsza, żebyście mieli czas nie tylko na pracę ale również na życie prywatne i związane z nim przyjemności to ten program jest właśnie dla was. Świetnie spełnia swoją rolę zarówno jeżeli chodzi o obsługę gabinetu zarządzanie nim jak i o prowadzenie rejestracji i obsługę pacjentów czy też elektronicznej dokumentacji medycznej.

Cześć na imię mam Igor Gortat. Pracuję w tej branży stomatologicznej od siedmiu lat. Zaczynałem od dwóch stanowisk. Aktualnie mam cztery fotele w Łodzi. 

Dlaczego chcieliście zmienić dotychczasowy program?

Zdecydowaliśmy się na zmianę programu. Wcześniej korzystaliśmy z innego programu chmurowego, który nie do końca nam odpowiadał. Tutaj rozwiązania IQ Dental w moim gabinecie myślę, że będą się o wiele lepiej sprawdzały. Już sprawdzają się lepiej. Jeszcze nie wszystko wdrożyliśmy, wdrażamy to krok po kroku. Moi lekarze są zadowoleni, moje asystentki również. Mój zespół przekonał się, że jest to dobry, fajny produkt, który ułatwia pracę z pacjentem, który jest w stanie przekonać pacjenta do lepszej jakości leczenia, żeby wybrał lepsze opcje leczenia dla niego. 

Przed jakimi obawami mierzyliście się przed przystąpieniem do IQ Dental?

Ja nie miałem żadnych obaw. Już wcześniej pracowałem na takim programie i uważam że program chmurowy to najlepsza forma programu. Wcześniej pracowaliśmy na programie chmurowym i nie widzę żadnych przeciwwskazań żebyśmy nie mieli dalej tego kontynuować. Jest to dla mnie super rozwiązanie ponieważ praca w domu również jest możliwa.

Czy widzicie jakieś korzyści po wdrożeniu IQ Dental?

Powiem szczerze dla mnie jako inwestora największym zaskoczeniem był wzrost przychodów gabinetu dzięki możliwości wyliczenia odpowiedniej procedury. Ile ona powinna kosztować, jaki czas lekarz musi poświęcić na daną procedurę, w jaką reklamę inwestować, którą reklamę wykluczyć. Ja np. w swoim gabinecie nie dopuszczam do zapisania pacjenta bez możliwości zaznaczenia z jakiej reklamy ten pacjent do nas przybył. W którego lekarza warto inwestować, który lekarz jest nierentowny, który lekarz jest rentowny. Jaka procedura przynosi mi realny zysk a która przynosi mi stratę. Ale realnie naprawdę ten wzrost dochodów dla mnie jest odczuwalny. Tak moi lekarze widzą wzrost dochodów. Mój zespół dzięki można powiedzieć po części temu programowi też zwiększa się. Dzięki zauważalnemu wzrostowi przychodów mogę dalej bezpiecznie inwestować w klinikę w rozwój, w rozwój mojego zespołu, rozwój sprzętu. Nie siedzę w miejscu tylko ciągle dzięki temu jesteśmy w stanie zapełniać bazę pacjentów. Wiemy w jaką reklamę musimy uderzyć.

Jak ocenianie współpracę z zespołem IQ Dental?

Z pełną świadomością mogę powiedzieć że jest to super profesjonalny zespół, który odpowiada bardzo sprawnie, bardzo szybko, bardzo rzeczowo nie lejąc wody, który realnie zdaje sobie sprawę z moich potrzeb. Kiedy zadaję pytanie otrzymuję czystą klarowną odpowiedź.

Czy polecicie IQ Dental innym gabinetom stomatologicznym?

Czy poleciłbym IQ Dental? Tak, z miłą chęcią go polecę każdemu.

Nazywam się Łukasz Bańczyk. Prowadzę gabinet pięciofotelowy w Częstochowie.

Dlaczego chcieliście zmienić dotychczasowy program?

W zeszłym roku podjęliśmy decyzję o zmianie systemu ze względu na to, że oprócz stomatologii w naszej klinice znajduje się również wiele innych poradni, blok operacyjny. Mieliśmy jeden wspólny program, który obejmował te wszystkie dziedziny. On nie był zły ale nie był dostosowany do stomatologii. Miał mało funkcji przydatnych stricte lekarzom stomatologów więc rozpoczęliśmy poszukiwania różnych programów. Zastanawialiśmy się nad tym bardzo długo bo wiadomo, że żeby dobrze wybrać program do obsługi pacjenta to jest bardzo bardzo kluczowe ze względu na to, że każda kolejna zmiana niesie za sobą naukę całego personelu od nowa. Więc chcieliśmy bardzo dobrze ten program wybrać tak, żebyśmy nie musieli go przez wiele lat zmieniać. Zdecydowaliśmy się na IQ Dental przede wszystkim dlatego, że jest on w chmurze i jest on dostępny z każdego miejsca można powiedzieć na ziemi. Mamy do tego pełen dostęp w każdej chwili o każdej porze dnia i nocy. Tą drugą ważną dla mnie rzeczą jeżeli chodzi o IQ Dental jest to, że możemy tworzyć tam bardzo bardzo kompleksowe i bardzo dokładne plany leczenia, które możemy następnie przestawiać pacjentom. Możemy komunikować się z innymi lekarzami, którzy pracują u nas w klinice, żeby ten plan jak najbardziej zrealizować synchronicznie i z jak najlepszym dla pacjenta.

Przed jakimi obawami mierzyliście się przed przystąpieniem do IQ Dental?

Jeżeli chodzi o wątpliwości mieliśmy tylko dwie. Pierwsza to jest to, że jest to w chmurze. A druga oczywiście cały personel miał obawy jak będzie ze zmianą i nauką nowego programu, ale to wiadomo obojętnie jaki program się zmienia ta obawa jest zawsze gdyż trzeba się wszystkiego nauczyć od początku. Ale program IQ Dental jest na tyle intuicyjny że cały personel w ciągu tygodnia opanował go na tyle, żeby można było z niego bez najmniejszego problemu korzystać. Oczywiście codziennie odkrywamy nowe funkcje, które nam się przydają w planowaniu leczenia, w rozmowie z pacjentami, w konsultacjach możemy pokazywać problemy. Bardzo fajne są animacje, które pacjentom to unaoczniają. W bardzo prosty sposób możemy im to przekazać i wtedy oni doskonale wiedzą o czym mówimy i w czym jest problem. 

Czy widzicie jakieś korzyści po wdrożeniu IQ Dental?

Jeżeli chodzi o korzyści dla mnie jako lekarza tak jak już wspominałem największą korzyścią jest możliwość napisania i później kontrolowania planu leczenia. Na jakim etapie ten plan leczenia jest w danym momencie u danego pacjenta. Możemy w każdej chwili do tego wrócić, sprawdzić czy ten pacjent jest umówiony na kolejne wizyty. To jest bardzo bardzo przydatne jeżeli chodzi o moją funkcję lekarza. Jeżeli chodzi o funkcję właściciela gabinetu to bardzo fajnym narzędziem jest to, że w każdej chwili mogę sprawdzić statystyki. Dzięki możliwości kontroli ilości pacjentów i obrotu możemy sprawdzać czy nasze cele na dany miesiąc zostały założone czy z budżetuje się nam cały plan na dany miesiąc. Bardzo fajny w IQ Dental jest też moduł zadań dzięki któremu możemy się całym zespołem komunikować. Recepcja może sobie przepisywać zadania, może przepisywać zadania lekarza, może przypisywać zadania asystentką. Dzięki temu żaden detal w klinice nam nie umyka bo on zawsze wisi i każdy ma do niego dostęp o każdej porze dnia i może to zadanie zrealizować. Na pewno ono nie zostanie pominięte. Bardzo fajną funkcją jest możliwość otagowania zdjęć w IQ Dental i dzięki temu możemy po danych w bardzo szybki sposób wyszukiwać zdjęcia, które są potrzebne do prezentacji na szkolenia dla lekarzy czy do rozmowy o pacjencie z innym lekarzem w klinice. To jest bardzo bardzo fajna i przydatna funkcja. 

Jak ocenianie współpracę z zespołem IQ Dental?

Wdrażanie programu w naszej klinice było bardzo proste ze względu na to, że mieliśmy ciągle wsparcie z help deskiem z konsultantami którzy nas wdrażali. Nie musieliśmy robić zebrania wspólnego na którym są wszyscy, tylko w każdym momencie ktokolwiek nie miał problemu mógł się połączyć z konsultantem i w danym momencie jego problem był praktycznie natychmiast rozwiązywany, co bardzo przyspieszyło cały program wdrażania. Myślę, że po dwóch tygodniach byliśmy praktycznie gotowi całkowicie do tego żeby przejść na IQ Dental.

Czy polecicie IQ Dental innym gabinetom stomatologicznym?

Myślę, że śmiało mogę wam wszystkim zarekomendować ten program jeżeli prowadzicie czy to pojedyncze gabinety czy naprawdę duże kliniki. Ten program nadaje się w stu procentach. Jest bardzo intuicyjny i zawsze porównuję go do intuicji w iPhone'ach tu praktycznie jeżeli ma się jakieś wyczucie to ciężko się zgubić. Program prowadzi za rękę więc bardzo bardzo polecam.

Dzień dobry, nazywam się Aneta Grochowina. Jestem lekarzem stomatologiem, prowadzę w Łodzi autorską klinikę stomatologiczną Aneta Clinic Dental Art.

Dlaczego chcieliście zmienić dotychczasowy program?

Przez kilka lat korzystałam z w sumie dwóch programów do obsługi pacjentów wykorzystywanych głównie jako kalendarz i bazę pacjentów. Nigdy nie korzystałam z elektronicznej dokumentacji medycznej a z uwagi na wymogi prawa musiałam się zdecydować na jakiś program. W zasadzie tak naprawdę zrządzenie losu zdecydowało o tym, że natrafiłam na IQ Dental. I oczywiście nie żałuję. 

Przed jakimi obawami mierzyliście się przed przystąpieniem do IQ Dental?

W zasadzie nie mam najmniejszych wątpliwości przed zakupem oprogramowania, ponieważ zanim podjęłam decyzję o jego zakupie wzięłam udział w kilku webinarach wprowadzających i program tak bardzo mi się spodobał, że miałam możliwość przetestowania w wersji demo i w momencie kiedy podjęłam decyzję o jego zakupie po prostu byłam pewna, że jest to dobre oprogramowanie. 

Czy widzicie jakieś korzyści po wdrożeniu IQ Dental?

Widzę bardzo dużo korzyści a przede wszystkim fakt, że to oprogramowanie ma własne animacje edukacyjne dla pacjentów. W związku z czym w momencie omawiania planów leczenia czy informowaniu pacjentów o sytuacji w jamie ustnej korzystamy z tych filmów, multimediów. I to znakomicie działa na pacjentów. Pacjenci rozumieją to co do nich mówimy i co chcemy im przekazać. Poza tym grafik, kalendarz w IQ Detal jest bardzo czytelny, bardzo przejrzysty. W zasadzie cały personel mojej klinice jest bardzo zadowolony z kilku IQ Dental. Zaczęłam wykorzystywać statystyki, które są dostępne w oprogramowaniu. Z nich można wyczytać naprawdę bardzo dużo istotnych informacji, których do tej pory tak naprawdę nie miałam możliwości nawet wprowadzić bo nigdy na to nie było czasu. Natomiast tutaj są same gotowce w związku z czym korzyści w IQ Dental jest mnóstwo i uważam, że nie ma drugiego takiego programu w chwili obecnej na rynku. 

Jak ocenianie współpracę z zespołem IQ Dental?

Cały zespół IQ Dental jest obecnie nastawiony bardzo na klienta i bardzo liczę na to, że to się nie zmieni. Reakcja jest natychmiastowa. W momencie kiedy napiszemy jakąkolwiek informację do Help Desk to odpowiedź przychodzi w ciągu kilku minut. W związku z czym uważam, że w tym momencie jest to na szóstkę. 

Czy polecicie IQ Dental innym gabinetom stomatologicznym?

Zdecydowanie polecam IQ Dental. Ale tak jak powiedziałam miałam doświadczenie do tej pory tylko z dwoma programami. W zasadzie przez to, że zaspokaja wszelkie nasze potrzeby obecnie nie czuję potrzeby aby szukać czegokolwiek innego. Poza tym wiem że IQ Dental będzie się rozwijał, będzie miał dodatkowe opcje, funkcje. I rzeczywiście obserwuję to, że jeżeli cokolwiek jest obiecane IQ Dental to jest to zrobione.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram