Pytania i odpowiedzi. Wszystko, co chcesz wiedzieć o IQ Dental.

8 grudnia, 2022

Zapewne masz sporo pytań dotyczących naszego oprogramowania. Dlatego przygotowaliśmy krótkie FAQ z najczęściej powtarzającymi się tematami. Zapoznaj się z poniższymi odpowiedziami na nie.

Jak działa IQ Dental?

IQ Dental to program chmurowy. Oznacza to, że do jego działania potrzebujesz jedynie urządzenia z dostępem do internetu. Obsłużysz go na swoim komputerze, laptopie, smartfonie i tablecie. Nie musisz
też nic instalować. Po prostu otwierasz przeglądarkę, wpisujesz swój login i hasło - gotowe! Zupełnie jak
w banku lub na Facebooku.

Praca w chmurze. Czy to bezpieczne?

Rozwiązanie chmurowe to obecnie najbezpieczniejsza i najwygodniejsza forma obsługi danych. Korzystamy z profesjonalnych serwerowni Oktawave i OVHcloud, obsługujących takie przedsiębiorstwa i podmioty jak: TUI, Grupa Pracuj, Vision Express, Polpharma, Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Louis Vuitton czy Auchan. Serwery umieszczone są w trzech osobnych lokalizacjach a wymiana danych pomiędzy nimi jest prowadzona w czasie rzeczywistym. Przesył informacji szyfrowany jest za pomocą protokołu SHA256, identycznie jak w instytucjach bankowych.

W ten sposób gwarantujemy stały i bezpieczny dostęp do usługi dla naszych użytkowników.

Co z kopią zapasową? Czy muszę się tym martwić?

W przeciwieństwie do innych rozwiązań np. programów stacjonarnych instalowanych na komputerach - nie musisz się niczym przejmować. Kopie zapasowe wykonujemy najczęściej na rynku, bo aż 4 razy na dobę. Możesz również w dowolnej chwili pobrać kopię swojej bazy na wybrany przez Ciebie nośnik.

Baza danych w IQ Dental jest tworzona w prostym formacie XML, jednym z najpopularniejszych formatów bazodanowych na świecie.

Czy muszę dokupić moduły do programu?

Absolutnie nie! Każdy nasz klient otrzymuje wszystkie funkcjonalności i moduły programu. Niezależnie od tego, czy prowadzi mały gabinet jednoosobowy czy dużą klinikę stomatologiczną. Otrzymujesz zatem wszystkie dobrodziejstwa IQ Dental w cenie abonamentu i to Ty decydujesz, czy chcesz z nich skorzystać.

Możesz również wybrać uproszczoną wersję IQ Dental EDM, w której zrezygnowaliśmy z pewnych modułów i funkcji. Jest ona tańsza i przeznaczona dla mniej wymagających gabinetów, w szczególności tych jednoosobowych.

Co z wysyłką SMS? Czy mogę to robić w IQ Dental?

Oczywiście, program umożliwia wysyłkę SMS do pacjentów. Moduł wysyłki wiadomości działa bardzo prosto i nie angażuje użytkownika. Wystarczy, że ustawisz szablony SMS, które mają być wysyłane do pacjentów oraz zdecydujesz, kiedy ma następować wysyłka. Całą resztą zajmuje się nasza bramka SMS.

Jeśli chcesz, pacjenci mogą potwierdzać wizyty poprzez specjalny link znajdujący się w wiadomości. To udogodnienie pokocha z pewnością recepcja gabinetu!

Czy IQ Dental ma synchronizację z portalem ZnanyLekarz i Booksy?

Oferujemy bezpłatną integrację z portalem ZnanyLekarz. Kalendarze są w pełni zsynchronizowane, więc możesz korzystać tylko z IQ Dental, a Twoi pacjenci, którzy zarejestrują się przez ZnanyLekarz.pl będą sami pojawiać się w systemie. Oczywiście do Ciebie należy decyzja, czy zaakceptować te wizyty.

Portal Booksy nie oferuje w tej chwili integracji z innym oprogramowaniem.

Czy pacjenci mogą podpisywać zgody i ankiety na tabletach?

Tak, IQ Dental oferuje taką funkcjonalność. Dodatkowo każdy gabinet otrzymuje zestaw gotowych zgód i ankiet dla swoich pacjentów. Wbudowany kreator dokumentów umożliwia wprowadzenie też własnych wzorów zgód i ankiet medycznych, których używasz w swoim gabinecie.

Zalecamy korzystanie z tabletów firmy Apple. Spokojnie, nasz zespół pomoże znaleźć właściwie urządzenie dla Ciebie.

Ile przestrzeni w chmurze mogę wykorzystać?

Oferujemy bezpłatne 5GB przestrzeni chmurowej dla każdego klienta. Dotyczy to jedynie plików, które dołączane są do kart pacjenta np. zdjęć czy skanów dokumentów. Sama baza danych pacjentów nie zajmuje tej przestrzeni. Jeśli 5GB okaże się dla Ciebie niewystarczające to możesz skorzystać z bezpłatnej aplikacji, która pozwoli przetrzymywać pliki na Twoim komputerze, serwerze lub macierzy dyskowej, a jednocześnie będą one dostępne w karcie pacjenta.

Mam bazę pacjentów z innego programu. Czy można ją przenieść do IQ Dental?

Tak, oferujemy bezpłatny import baz danych z innych systemów takich jak ProDentis, Estomed, Dr100, FELG Dent, Smart Dental, PL MED, ATOL i inne. Podejmujemy się również importów danych z programów autorskich, stworzonych dla danego gabinetu. Zakres przenoszonych danych jest zwykle taki sam: lista pacjentów, kalendarz, historia leczenia, rozliczenia.

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółów dotyczących importu danych z Twojego programu to skontaktuj się z obsługującym Cię opiekunem.

Czy otrzymam szkolenie z programu? Ile to kosztuje?

Zapewniamy bezpłatne szkolenie online dla całego personelu gabinetu. Bez limitów czasowych, poświęcamy Wam tyle uwagi, ile będzie potrzebować Wasz zespół. Na życzenie klienta możemy również przyjechać do gabinetu. Taka opcja jest płatna - 250 zł brutto za godzinę szkolenia. Oferujemy również szereg bezpłatnych pomocy szkoleniowych np. w formie nagrań wideo.

Zależy nam, aby każdy użytkownik programu czuł się pewnie poruszając się po IQ Dental!

Co z pomocą techniczną? Czy muszę za to zapłacić?

Oferujemy bezpłatną pomoc techniczną każdemu użytkownikowi IQ Dental. Do dyspozycji oddajemy sprawnie działający dział HelpDesk dostępny z poziomu programu, infolinię techniczną oraz wsparcie dedykowanych opiekunów gabinetu. Bez limitów i bez żadnych kosztów.

Ile kosztuje licencja na IQ Dental?

Nie musisz kupować licencji na program, nie zapłacisz też za ilość urządzeń, na których chcesz korzystać z oprogramowania. Serwis i aktualizacje otrzymasz gratis. Abonament w IQ Dental jest oparty na liczbie użytkowników, którzy mają dostęp do programu. Określ zatem liczbę potrzebnych kont i skorzystaj z kalkulatora w zakładce Cennik.

Udostępnij
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram